دکتری بدون آزمون 1402 + زمان، شرایط و مراحل پذیرش
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

پذیرش دکتری بدون آزمون 1402 یا همان دکتری استعداد درخشان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون برای این مقطع را ندارند، اما مسئله حائز اهمیت این است که امکان پذیرش دکتری بدون کنکور برای همه افراد وجود ندارد و صرفا برخی از افراد در صورت دارا بودن شرایط به خصوص می توانند از این امکان بهره مند شوند.

دانشگاه هایی که از آیین نامه دکتری بدون آزمون برخوردار هستند می توانند ۲۰٪ از ظرفیت مقطع دکتری خود را در اختیار دانشجویان استعداد درخشان قرار دهند، این دسته از دانشجویان علاوه بر دارا بودن برخی از شرایط خاص باید در مصاحبه دکتری هم حضور پیدا کرده و شانس خود را برای دکتری بدون آزمون امتحان کنند، استفاده از امکان تحصیل دکتری بدون آزمون و قبولی در مصاحبه دکتری نیازمند اطلاع از شرایط متعدد و به خصوصی است، جهت کسب اطلاع از قوانین سال جدید و اطمینان از واجد شرایط بودن خود با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرید و اقدام به دریافت مشاوره کامل از مشاورین ایران تحصیل نمایید.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه های سراسری 1402

 ثبت نام دکتری بدون آزمون به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام می پذیرد که در روش حضوری لازم است به سایت دانشگاه خود مراجعه نمایید. پس از اینکه فرم های خواسته شده تکمیل گردید، بایستی مدارک لازم را به طور حضوری به بخش ها و کارمندان مربوطه تحویل دهید. اگر می خواهید که از زمان دقیق و شرایط اختصاصی و ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری دانشگاه مورد نظر خود مطلع شوید، می توانید با مشاورین و کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

تمامی دانشگاه های سراسری اطلاعیه های مربوط به ثبت نام دکتری بدون آزمون را از طریق وبسایت های خود منتشر می سازند. در این قسمت همراه ما باشید تا زمان ثبت نام برای سال جاری را بررسی کنیم.

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه های سراسری هر سال ممکن است تغییراتی را داشته باشد که در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد. براساس آخرین تغییرات این شرایط شامل موارد زیر می شود:

 معدل کارشناسی بالاتر از 16

 معدل کارشناسی ارشد بالاتر از 17

⏪ حداقل 60 امتیاز از موارد یادشده در آیین‌نامه

⏪ نبود فاصله زمانی بیش از دو سال از دانش‌آموختگی از مقطع کارشناسی ارشد

منبع: https://b2n.ir/r24847





:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: